پایان نامه؛ مطالعه امکان بهینه سازی مدل احتراقی EDC (مفهوم گردابه های حجمی) در شرایط احتراقی فوق رقیق و پیش گرم بالای MILD و Oxy-MILD

خبرنگار افتخاری 1جلسه ارائه پایان نامه کارشناسی ارشد  مهندسی هوافضا گرایش پیشرانش با عنوان ” مطالعه امکان بهینه سازی مدل احتراقی EDC (مفهوم گردابه های حجمی) در شرایط احتراقی فوق رقیق و پیش گرم بالای MILD و Oxy-MILD” یکشنبه ۱۹ دی ۹۵ در دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

ارائه دهنده: اصلان نظری.

استاد راهنما: دکتر امیر مردانی.

ممتحن داخلی: دکتر محمد فرشچی؛ ممتحن خارجی: دکتر صادق تابع جماعت.

چکیده:

احتراق با رقیق سازی میزان اکسیژن و دمای بالای واکنش دهنده ها که احتراق Mild نامیده می شود دارای میژگی منحصر به فردی است باتوجه به نیاز به بهینه سازی و افزایش راندمان نیازمند توجه بسیاری می باشد. اساس و مبنای این احتراق برگرفته ازآنتالپی احتراق بالا می باشد که در سال ۱۹۷۱ توسط واینبرگ مطرح گردید. احتراق Mild درمفهوم مدرن به دسته ای از احتراق گفته می شود که دمای اولیه واکنش دهنده ها از دمای خوداشتعالی سوخت بیشتر باشد و افزایش دما در فرایند احتراق از میزان دمای خوداشتعالی کمتر باشد. از ویژگی های منحصر به فرد این تکنولوژی به میزان آلایندگی کمتر، و مصرف سوخت کمتر اشاره کرد. عدد دامکوهر در شرایط احتراقی Mild کوچک می باشد و کینتیک شیمیایی نقش تعیین کننده در فرایند احتراق دارد و لذا لازم است به کینتیک شیمیایی احتراق توجه ویژه نمود.

مدل EDC مورد استفاده در شبیه سازی درسال ۱۹۷۶ توسط مگنوسن و همکاران ارائه شد این مدل، که توسعه یافته مدل ED می باشد به بررسی برهمکنش اغتشاشات و شیمی واکنش می پردازد.

در این پروژه ابتدا مدل احتراقی EDC بطور کامل بررسی خواهد شد و مبنا و تئوری مدل به طور کامل تشریح می شود. سپس به بررسی اثرات طول مشخصه ، زمان مشخصه و فرکانس مشخصه این مدل در مشعل دالی پرداخته می شود و سعی می شود میدان جریان در این مشعل شناسایی شود. درنهایت مدل توسعه یافته برمبنای ضرایب منطقه ای توسعه داده شده درمدل احتراقی EDC برای این مشعل ارائه می شود.

1+

مطالب مرتبط

نظر بدهید