با همتگ از تبلیغات های فضای مجازی هم لذت ببرید

میلاد هنرمند

همتگ یک سایت تبلیغاتی که نیاز تمام کسانی که به نوشتن و مطالعه علاقه دارند را برآورده می کند و بستری برای تبلیغات هوشمند فراهم کرده است که هر شخص تبلیغات مورد علاقه خود را بر حسب سلایق خود به صورتی که دوست دارد دریافت کند. علاوه بر راه اندازی سایت در حال حاضر اپلیکیشن همتگ در کافه بازار به صورت رایگان موجود است.

علی فزونی متولد ۱۳۶۹ رشته مهندسی شیمی را در دانشگاه صنعتی اصفهان در دوره کارشناسی گذراند و سپس در مقطع ارشد وارد دانشگاه صنعتی شریف شد.

علی فزونی به همراه از ابتدای دوره کارشناسی همواره به دنبال تجربیات تجاری در حوزه تجارت الکترونیک بودند البته با وجود اینکه پس از دوره کارشناسی از هم جدا شدند ولی همکاری آن دو همچنان پابرجا ماند و پس از تجربه پیاده کردن چندین ایده که البته هیچ کدام به مرحله سود دهی نرسید نهایتا دست به اجرای ایده همتگ زدند، اصلی ترین تجربه این گروه این بود که پی بردند دلیل اینکه ایده های آنها به بازدهی مناسب نمی رسد به خاطر کم تحملی آنها بوده است و تصمیم گرفتند تا این پروژه را به نحو احسن انجام دهند.

با همتگ از تبلیغات های فضای مجازی هم لذت ببرید

ایده اصلی این کار برای کسب درآمد ارائه یک روش مناسب برای تبلیغات در فضای مجازی است تا بازدهی تبلیغات را بالا ببرد. اصلی ترین مشکل تبلیغات در فضای مجازی این است که بصورت بنری و ناخواسته و به طور تصادفی برای کاربران فضای مجازی نمایش داده می شود که به خاطر تاثیر آزار دهنده ای که دارد از بازدهی بسیار کمی برای استقبال برخوردار است، مهمترین مزیت رقابتی این سایت شاید این باشد که تنها در صورت دیدن شدن تبلیغات کالا یا خدمت هزینه دریافت می شود.

برای استفاده از امکانات این سایت بعد از ثبت نام رایگان موضوعات مورد علاقه برای دریافت تبلیغات مشخص می شود، البته با این وجود نحوه نمایش تبلیغات بر خلاف دیگر سایت ها اصلا آزار دهنده نیست،تا زمانی که سیستم اعلام تبلیغات فعال نباشد هیچ تبلیغاتی ارسال نمی شود و حتی با فعال نمودن این سیستم پس از دریافت تبلیغات در گوشه صفحه یک اعلان کوچک ظاهر می شود تا کاربر هر زمان که می خواهد برای مطالعه آن ها اقدام کند. از طرف دیگر به کاربران چه تولید کنندگان محتوی و چه خوانندگان آن ها در ازای یک مدت زمان مشخص که صرف مطالعه تبلیغات می کنند یک مقدار مشخصی اعتبار تعلق می گیرد و بعد از اینکه هر بار این اعتبار به ده هزار تومان برسد کاربر اجازه دارد تا اعتبار خود را بصورت وجه نقد به حساب بانکی خود منتقل کند و هزینه این تبلیغات از طرف افرادی یا شرکت هایی که قصد دارند تا از این شیوه برای تبلیغات محصول و خدمت خود استفاده کنند تامین می شود. البته این ایده برای اولین بار نیست که در دنیا اجرا می شود و نمونه های زیادی در جهان دارد مانند ادمیمزی (www.admimsy.com) ، نتفلیکس که به این شیوه تبلیغات اصطلاحا ببین و درآمد کسب کن (watch and get paid) می گویند.

 

افرادی که علاقه به نوشتن دارند با یک پنل که در اختیارشان قرار داده می شود محتوای خود را برای بررسی ارسال می کنند و پس از بررسی برای انتشار در سایت قرار می گیرد و پس از مدتی که نویسندگان با معیار ها آشنا شدند خودشان می توانند مستقیما از طریق پنل شخصی محتوی تولید شده را منتشر کنند  البته نویسندگان هم در ازای میزان مشخصی از زمان بازدید مخاطبان از مطالبشان از طرف خود سایت مبلغی دریافت می کنند.

طبق رتبه بندی سایت الکسا http://www.alexa.com حدودا ۴۰ سایت اول از نظر باز دید در ایران سایت هایی هستند که محتوی در اختیار کاربران قرار می دهند بنابر این چنین سایتی توانایی این را دارد تا با استفاده از پتانسیل بالقوه ای که نویسندگان به صورت پراکنده دارند بتواند به یک مرجع تولید محتوای قوی و قابل استناد تبدیل شود.

و از طرف دیگر نهاد ریاست جمهوری با توجه به نیازی که در راستای بهبود کیفیت محتوا وجود داشت تصمیم به برگزاری اولین ماراتن محتوایی فارسی گرفت بوده است اما فزونی افزود: بنا به دلایلی که هیچ گاه توضیحی راجع به آن داده نشده این ماراتن هرگز برگزار نشد. http://www.sharifdc.ir

البته در حال حاضر ایده همتگ تحت حمایت یک سرمایه گزار مراحل آزمایشی را در شتاب دهنده شریف می گذراند و هنوز تا تبدیل شدن به یک الگوی کامل کمی فاصله دارد.

0

مطالب مرتبط

نظر بدهید