خداحافظی با پیام های تبلیغاتی به وسیله ی پیام رسان هدهد

محمدعلی پورابراهیمحدود دو ماه است که از رونمایی اپلیکیشن پیام رسان آفلاین هدهد می گذرد.

به همین مناسبت با خانم رعنا غفوری، مدیر روابط عمومی اپلیکیشن مصاحبه ای  را از پایگاه علمی رسانه ای شریف ری ویو انجام دادیم.

رعنا غفوری در ابتدا شکل گیری این ایده را توضیح داد و گفت:

یکی از دوستان ما همواره از اینکه تعداد کاراکتر های پیامک هایش زیاد می شد گلایه داشت و همیشه به دنبال راهی برای کاهش تعداد آن ها بود و این ایده اینگونه در ذهن ما شکل گرفت.

در واقع ۲ سال از شکل گیری این ایده می گذرد و از همان ابتدا برای تحقق ایده  به صورت پاره وقت و با برخی از اعضا شروع به فعالیت کردیم. البته به دلیل نداشتن مکان و برخی امکانات اولیه در ابتدا کار به کندی پیش می رفت تا اینکه در مرداد ماه سال قبل ایده ما از طرف شتاب دهنده شریف پذیرفته شد.

این بود که به شتاب دهنده ی شریف آمدیم و در آن جا مستقر شدیم و با آقای سینایی آشنا شده و به این نتیجه رسیدیم که پیام رسانی  به صورت پیش فرض در داخل تولید کنیم که از قابلیت هایی نظیر کاهش تعداد کاراکتر نیز برخوردار باشد.

اپلیکیشن هدهد برنامه ای برای مدیریت پیامکی است و فعلا آفلاین و به صورت پیامکی است و قرار است طی چند ماه آینده نسخه آنلاین آن(که به صورت چت خواهد بود) رونمایی شود.

البته این چت به صورتimessage  خواهد بود که با سیستم های چت آنلاین

کمی متفاوت خواهد بود.

(Imessage سرویسی از اپل است که به شما اجازه می دهد با دیوایس های اپلی خود از دیگر کاربران پیام هایی مثل اس ام اس، ام اس اس، عکس و فیلم دریافت کنید.)

در طول دوماه که از رونمایی اپلیکیشن هدهد می گذرد حدود ۱۰۰ هزار کاربر فعال در کافه بازار داشته ایم که اگر این تعداد را به همراه کاربران مایکت در نظر بگیریم در مجموع حدود ۱۱۰هزار کاربر فعال داریم.

خبر هدهد
عکس- ویژگی های متمایز کننده ی اپلیکیشن هدهد

(لازم به ذکر است برای استفاده از این امکانات بایستی هر دو نفر این اپلیکیشن را بر روی گوشی خود نصب کرده باشند.)

رعنا غفوری در ادامه به بررسی برخی ویژگی های متمایز کننده این اپلیکیشن پرداخت و افزود:

نخستین ویژگی بلاکر(blocker) هوشمند است و بدون هیچ گونه دستکاری به صورت هوشمند از ورود پیامک های تبلیغاتی ممانعت می کند.

بسیاری از کاربران تلفن همراه از حجم زیاد پیام های تبلیغاتی ناراضی هستند و به دنبال راهی برای جلوگیری از ورود آن ها هستند که این ویژگی در اپلیکیشن هدهد تمامی نیاز این دسته ازکاربران را برطرف می کند.

ویژگی دیگر در اپلیکیشن هدهد به بحث ارسال استیکر مربوط می شود به گونه ای که شما تاکنون می توانستید به وسیله اینترنت استیکر برای دیگران بفرستید ولی با اپلیکیشن هدهد می توانید به صورت آفلاین نیز استیکر را برای فرد دیگری ارسال کنید.

(لازم به ذکر است که این استیکر ها با فوتوشاپ، ایلاستریتور و برخی نیز به صورت دستی آماده شده است.)

وی همچنین افزود:

سعی شده است که برای تمامی زبان های محلی ایران استیکر هایی آماده شود که این نکته بازخورد بسیار خوبی را درمیان کاربران ما داشته است.

 

خانم غفوری در ادامه معرفی ویژگی های اپلیکیشن هدهد افزود:

ویژگی سوم بحث UI است که در نوع خود بی نظیر است و شما می توانید تم های مختلفی را برای زیباسازی به کار ببرید.

(UI مخفف کلمه ی User Interface می باشد)

همچنین با برنامه هدهد شما می توانید پیامک های زمان دار برای دوستان خود ارسال کنید تا در زمان معینی برای آن ها ارسال گردد که این ویژگی نیز می تواند در نوع خود جالب باشد.

ویژگی دیگر نیز، خلاصه ساز برنامه است که فاصله های اضافی را حذف کرده و برخی کلمات را نیز به صورت خلاصه در می آورد(به طور مثال از حروفی نظیر((ش)) به جای شما، استفاده می کند.که سبب کاهش تعداد کاراکتر ها وکاهش هزینه ی پیامک می گردد. البته این کاهش هزینه به گونه ای نیست که منجر به نارضایتی اپراتورهای تلفن همراه شود و به صورت جزئی است چرا که تمرکز هدهد بیشتر به مدیریت پیامک و زیباسازی محیط ارسال آن می باشد.)

ویژگی پایانی برنامه ی هدهد، پشتیبانی همزمان از ۲ سیم کارت است و شایان ذکر است که تنها ۵ برنامه ی مدیریت پیامک در دنیا هستند که دارای این ویژگی اند و ما نیز با افتخار یکی از آن ها هستیم.

خانم غفوری در ادامه از میزان رضایت کاربران این اپلیکیشن گفت و اضافه کرد:

بیش از ۹۰ درصد از کسانی که این اپلیکیشن را نصب کرده اند، روزانه از آن استفاده می کنند.

همچنین در طول دو ماه فعالیت توانستیم نمره قابل قبول۷/۴ از۵ را توسط کاربران کافه بازار دریافت کنیم که امتیاز بسیار خوبی است.

ایشان در پایان از سیاست کلی این اپلیکیشن در یک سال آینده گفت و اضافه کرد:

قرار است تا یک سال آینده که هیچ هزینه ای از کاربران دریافت نشود و درواقع سیاست کلی ما، جذب کاربر است البته سیاست های دیگری نیز داریم که به خاطر برخی از مسائل امنیتی این اپلیکیشن از گفتن آن ها معذوریم.

نگاه ما به برنامه ی هدهد، یک برنامه ی بلند مدت و در سطح بین المللی است که فعلا داریم آن را در ایران به صورت پایه اجرا می کنیم.

متاسفانه از جمله مشکلات ما در ابتدای طرح نداشتن مکان و درآمد بود که البته با پذیرفته شدن ایده ما در شتاب دهنده شریف مشکل مکان برای ما حل شد ولی همچنان بدون درآمد و حقوق کارکردن تیم پابرجاست که امید داریم در آینده ای نه چندان دور به مرحله ی درآمدزایی نیز برسیم.

رعنا غفوری در انتها از افراد تیم نام برد و خاطرنشان کرد:

توسعه دهندگان هدهد به ۳ دسته زیر تقسیم می شوند:

 

الف)گروه اندروید

 

۱)میر حسین قاسمی:‌ توسعه‌دهنده اندروید UI/UX

 

۲)محمد سلطانیان‌:‌ توسعه دهنده اندروید UI/UX

 

۳)پویان صلواتی: توسعه‌دهنده اندروید

 

ب)گروه گرافیک و روابط عمومی

 

رعنا غفوری:‌ طراح گرافیست و مالتی مدیا

 

ج)گروه سرور

 

۱) میلاد دورباش:‌ توسعه دهنده سمت سرور و امنیت

 

۲)هادی سینائی:‌ توسعه دهنده سمت سرور و داده‌های حجیم

وی در پایان گفت قرار است تیم ساخت این اپلیکیشن را از ۶ نفر فعلی به تعداد بیشتری برسانیم.

0

مطالب مرتبط

نظر بدهید